15 March 2015

Something Old, Something New


You may say I suffer from a not-so-rare disease that wonders teens souls these days... some may call it heliophilia (love of sunlight). It's the strange case of people that are trapped in the midst of the cold and winter and then, in the most unexpected day, the sun shines with all its splendor and takes all this wintery grief away. For some anyway...
And yesterday, I just could not ignore the summery day that was presented to me outside. So I grabbed my camera, some vintage clothes, my friend, and went shooting anywhere!
These vintage clothes are the hot topic today. Those who know me may find me wearing these clothes on a daily basis, but actually they take back 20 years ago when in the exact moment my mom was wearing them! You know how they say fashion is cyclic, so to grab on to that, I make these clothes come alive again (and save some cash).

Maybe you'll take the hint and start digging up your mom's closet! (Old sweaters from your dad does the trick too!)

Pode-se dizer que eu sofro da não-tão-rara doença que anda a atormentar muitas boas pessoas nestes dias... algumas chamam-lhe de heliofilia (amor ao sol). É o caso estranho das pessoas que estão presas num inverno frio e chuvoso e, de repente, no dia mais inesperado, o sol sai à rua e brilha com todo o seu esplendor, levando toda a mágoa embora. Pelo menos para algumas pessoas é assim...
E, ontem, eu não podia ignorar o dia de Verão que me era oferecido. Por isso, peguei na minha câmera, em algumas roupas vintage, na minha amiga, e fomos fotografar até à fatiga!
Esta roupas vintage é que são o tema de hoje. Aqueles que me conhecem podem ver-me a usar estas roupas no dia-a-dia como se nada fosse, mas, na verdade, estas roupas remontam há já 20 anos atrás, quando, neste exato momento, era a minha mãe que as usava! Já se sabe como a moda é cíclica, e com isso em mente eu faço com que estas roupas tenham vida outra vez (e poupo uns trocos).

Pode ser que levem também esta sugestão e comecem a vasculhar os armários antigos das vossas mães! (camisolas antigas dos pais também dão imenso jeito)