26 February 2016

#Insta Cafés WishList


One of my favorite pass times (and I bet a lot of people's too) is to, literally, spend hours and hours scrolling through other people's lives (or Instagram feeds), in a non-creepy way since they deliberaty chose to display it to the 'world'. And one feature of this amazing app (Instagram it is) is the DISCOVER section where you are given more inspirational feeds every second, based on your previous likes. My likes revolve around #ootds, speeded makeup tutorials, streets and alleys of everywhere and, obviously, coffee cups on tables. This last one opened a whole new world for me. I got to discover so many coffee shops around the world that the one thing I did each time I saw one that I like, was a screenshot (hoping that one day I would visit that selected place). 
This strategy made me more aware of the cool places I could find in a city and the most instagramable food item the place sells (which tends to be my order). It was certainly helpful around Paris and Madrid.
Here's a few of my Insta Discover finds:

Uma das minhas maneiras preferidas de passar o tempo (e aposto que de muita gente também) é de, literalmente, passar horas e horas de fazer scroll pelas vidas das pessoas (ou dos feeds dos seus Instagrams), de uma forma não perseguidora claro, já que estas mesmo escolheram deliberadamente exporem-se perante o "mundo". E uma das características que mais gosto desta aplicação brutal é a secção do DISCOVER onde é-se dado mais feeds inspiracionais a cada segundo, de acordo com os likes anteriores. Os meus gostos/curtes/likes giram em torno de #ootds, tutoriais rápidos de maquilhagem, ruas e recantos de todo o lado e, claro, cafés em cima de mesas. Com este último, pude descobrir tantos novos cafés por todo o lado que cada vez que encontro um que gosto, faço uma captura de ecrã na esperança de poder ir lá um dia.
Esta estratégia pôs-me mais alerta da quantidade de sítios giros que se podem encontrar em qualquer cidade e da comida mais fotografada da cada lugar (que normalmente acaba por ser o meu pedido). Ajudou bastante por Paris e Madrid.
Deste modo, queria mostrar-vos as minhas descobertas do insta. Aqui estão elas: